״שְׁמַע בְּנִי מוּסַר אָבִיךָ וְאַל־תִּטֹּשׁ תּוֹרַת אִמֶּךָ״

חגיגה משפחתית עם התנועה המסורתית

בואו לחגוג עם ילדיכם/ן את הגיעם לגיל המצוות עם טקס בר/בת מצווה משמעותי ושוויוני. קהילות התנועה המסורתית ברחבי הארץ, מזמינות אתכם לערוך איתנו את חגיגת בר ובת המצווה שלכם, ולזכות בחוויה ייחודית לכל המשפחה! טקס מכבד, פלורליסטי וקשוב לצרכי הנער/ה, אשר מותאם לעולם הערכי-ישראלי-עכשווי. 

אלפי משפחות בישראל כבר בחרו לחגוג את בר/ת המצווה יחד, כל המשפחה, עם טקס שוויוני של התנועה המסורתית.

ציטוט
אבא של יונתן
קרא עוד
"חגגנו את בר המצווה של בנינו יונתן בדיוק כמו שדמיינו. אחרי לימוד לקראת הטקס, עם רב שליוה ובנה את הטקס ואת הלמידה אליו והתאים אותה לאורך חיינו המודרני. בבית הכנסת המקסים עמד בני וקרא מהתורה. לצידו עמדתי אני, אימו, אביו ושתי אחיותיו. זכינו להיות משפחה שלמה גם בטקס בר המצווה של בנינו."
ציטוט
אמא של אורי
קרא עוד
 בתחילה לא הבנו לאן ממש אנו מגיעים, איך זה יראה? מה יהיו תגובות הקהל לטקס שונה?  אך הבחירה הייתה ברורה ואורי, ילד הבר מצווה, קבע את ההחלטה: "אני חוגג בר מצווה רק בדרך הטקס המיוחדת הזו, בו גם אימי וגם אבי יהיו נוכחים ויעלו יחד איתי לתורה" וכך היה.
ציטוט
אמא של אורי
קרא עוד
הטקס היה מרהיב ומרגש שלא חווינו כמותו, החגיגה הייתה מלאה בהתרגשות אין אורח שלא קם מכיסאו, מחא דמעה, התקשר, בירך והילל בהתרגשות את האירוע המופלא. היכולת המדהימה להנגיש את היהדות בצורה אחרת ונעימה השאירה אותי נפעמת ועם חוויה טובה. ממליצה בחום רב, רק להרים את הטלפון ולהרגיש את הנשמה שעומדת מהצד השני ההחלטה כבר תתגבש מעצמה.
הקודם
הבא

טקס בר ובת מצווה ישראלי - חוויתי. משפחתי. שוויוני.

באנר בר מצווה
צילום: מרקוס שונהולץ

שוויון מלא בטקסים
אצלנו לא רק בנים עולים לתורה אלא גם בנות מוזמנות בשמחה. כולם/ן אצלנו עוברים תהליך הכולל חוג לבני ובנות מצווה, ליווי צמוד לקראת הטקס, ועליה לתורה  במסגרת הקהילה הקרובה למקום מגוריכם.
מאפיין נוסף מרכזי וחשוב של הטקסים שלנו הוא האווירה השוויונית והמשפחתית. אצלנו כל בני המשפחה יושבים יחדיו, עוטפים באהבתם את חתן או כלת השמחה; נשים וגברים מוזמנים לעלות לתורה וליטול תפקיד במהלך הטקס ומקומם של שני ההורים בטקס משמעותי ומרכזי. 

תהליך מותאם אישית
את בר ובת המצווה מלווה רב.ה לאורך כל תהליך התכנון והחשיבה על הטקס. הרבות והרבנים שלנו מורגלים בעבודה אישית וקרובה עם בני ובנות נוער, ומאפשרים להם להתמודד יחד איתנו עם הפחדים והחששות. בנוסף, אנחנו רגילים ושמחים לעבוד עם משפחות חילוניות, ולהנגיש את הטקסים היהודיים למשפחות שאינן קרובות למסורת ולדת בשגרה.

חיבור משמעותי ליהדות
בצד המנהגים המסורתיים של הטקס: עליה לתורה, קריאת ההפטרה, ההתעטפות הראשונה בטלית, זריקת הסוכריות וכו', יש לחגיגות בר ובת המצווה בקהילות שלנו מספר מאפיינים ייחודיים. החשוב שבהם הוא הרצון להפוך את הטקס לחוויה בעלת תוכן וחיבור אישי של המשפחה החוגגת למעמד. בצד לימוד הקריאה בתורה וטעמי המקרא, נהוג לערוך מפגשי הכנה קבוצתיים וחווייתיים, העוסקים במשמעות הטקס, במרכיביו השונים, בזהות היהודית והישראלית ובמושגים של אחריות חברתית ובגרות. 

שְׁמַע בְּנִי מוּסַר אָבִיךָ וְאַל־תִּטֹּשׁ תּוֹרַת אִמֶּךָ (משלי א:ח)

בואו לחגוג בכותל השוויוני - 'עזרת ישראל'

לחגוג בר מצווה בכותל, כשכל המשפחה יושבת יחד? זה לא חלום! זו המציאות של מאות משפחות בשנה החוגגות את טקס המצווה של בניהן ובנותיהן ב'עזרת ישראל', ברחבה השוויונית בכותל המערבי.

רחבת עזרת ישראל נבנתה בתגובה למאבקן העיקש של נשות הכותל, התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית,  לאפשר גישה לכותל לתפילת נשים, ותפילה מעורבת.

כמו שאר רחבות הכותל, 'עזרת ישראל' פתוחה לציבור וניתן לגשת אליה בכל שעות היממה וללא תשלום. הרחבה נמצאת מדרום לשער המוגרבים ולרחבות הכותל המופרדות, והכניסה אליה בסמוך לעמדת הבידוק בכניסה לכותל לנכנסים משער האשפות.

יש לך שאלות נוספות? נשמח לשמוע ולייעץ!

השאירו פרטים ונהיה בקשר בימים הקרובים

ניתן גם לשלוח מייל ישירות לכתובת info@masorti.org.il

תפריט נגישות

חיפוש...

העמוד שבחרת עדיין בבנייה

האתר החדש שלנו עלה לאוויר, ובחודש הקרוב יהיה בהרצה.
מה זה אומר?
שייתכנו כמה תקלות פה ושם, שישנם כמה עמודים שעודם בהקמה, ושאנחנו נשמח למשוב שלך במידה וזיהית שיש מה לשפר! מוזמן/ת לכתוב לנו בטופס בתחתית העמוד או להמשיך לשוטט וליהנות ממגוון התכנים שכבר זמינים עבורך.

אנחנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות דומות כדי להבטיח שניתן לך את החוויה הטובה ביותר באתר שלנו