וַאֲהַבְתֶּם אֶת־הַגֵּר כִּי־גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם

הכירו את תוכנית הגיור של התנועה המסורתית

עוד לא מצאת את מסגרת הגיור שמתאימה לך?
המכון לגיור של התנועה המסורתית וכנסת הרבנים בישראל שמחים להעניק הזדמנות ייחודית להצטרף לעם היהודי באופן הלכתי, משמעותי, מתוך מתינות דתית ובמסגרת המתאימה לחברה המודרנית בישראל. אנו מכבדים את המבקשים להצטרף בכנות לעם היהודי, מלווים כל אחת ואחד מהמועמדים באופן אישי וברגישות, עם אוזן קשבת ומתוך רעות. המתגיירים יערכו היכרות מעמיקה, אינטלקטואלית וממשית עם המסורת, המצוות והתרבות היהודית, ולבסוף יקבלו תעודת גיור רשמית המוכרת ע"י מדינת ישראל.

אצלנו תמצאו:

תהליך גיור משמעותי, פרטני ומותאם אישית

גיור הלכתי מתוך מתינות דתית וראייה מודרנית

תעודת גיור המוכרת על ידי מדינת ישראל

וַאֲהַבְתֶּם אֶת־הַגֵּר כִּי־גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם (דברים י:יט)

מי אנחנו?

התנועה המסורתית (קונסרבטיבית) היא זרם ביהדות המשלב נאמנות למסורת היהודית ולהלכה לצד פתיחות לעולם המודרני ולתרבות דמוקרטית, שוויונית והומניסטית. היהדות המסורתית רואה בהלכה מכלול דינאמי ומתפתח של ערכים המתאים עצמו לתנאי המקום ולנסיבות המשתנות מדור לדור. 

התנועה המסורתית מייצגת חלק ניכר מיהודי העולם, ופועלת ברחבי הארץ עם כ-100 קהילות ומניינים שוויוניים. בכל שנה יותר ויותר ישראלים מתחברים ומגלים מחדש את זהותם היהודית באמצעות התנועה המסורתית. 

על תהליך הגיור של התנועה המסורתית:

תהליך הגיור נמשך כשנה. השיעורים הפורמאליים מתקיימים במסגרת פגישה שבועית בהנחיית רב/ה או מורה בכיר/ה מסגל התנועה המסורתית. השיעורים נערכים ברחבי הארץ לגברים ונשים יחד, ומתקיימים בשפות שונות: עברית, אנגלית, ספרדית, רוסית, צרפתית ופורטוגזית. 

תוכנית הלימודים כוללת לימודי ההיסטוריה של עם ישראל, דעות וערכים יהודיים, קיום מצוות, אורח חיים יהודי, מעגל החיים היהודי, מועדי ישראל ועוד. כחלק מחוויית אורח החיים היהודי, המתגיירים מוזמנים להשתתף באירועים ייחודיים המתוכננים עבורם, כמו גם בתפילות ובפעילויות שונות של קהילות התנועה המסורתית בארץ. 

בסיום הקורס, יתייצבו המתגיירים בפני שלושה רבנים מן התנועה המסורתית (בית דין), אשר יעריכו את מידת הנכונות והמוכנות של כל אחת ואחד להצטרף לעם היהודי במסגרת אורח החיים יהודי ומצוותיו. התהליך יסתיים בטבילה במקווה, המהווה טקס יהודי רוחני מיוחד לקראת התחלת חיים חדשים כיהודים. גברים חייבים להגיע לשלב זה לאחר שעברו ברית מילה. 

המתגיירים מקבלים תעודת גיור המאפשרת לשנות את הרישום שלהם במשרד הפנים ל"יהודי". (בסיוע יעוץ משפטי). 

מידע נוסף על גיור מסורתי

תנאי קבלה: 

  • מספר תעודת זהות ישראלית 
  • ראיון ראשוני עם רב/ה או מורה בכיר/ה מסגל התנועה המסורתית. 
  • תשלום אגרת גיור

 

חשוב לדעת: 

  • מדינת ישראל מכירה בגיור המסורתי ומאפשרת לגרים להירשם כיהודים במשרד הפנים. הרבנות הראשית, שהיא אורתודוכסית, אינה מכירה בגיור המסורתי. 
  • שינוי הרישום במשרד הפנים מחייב תשלום אגרת בית המשפט. 


גיור קטינים:

הלשכה לשירותי דת של התנועה המסורתית וכנסת הרבנים בישראל שמחה לעמוד בקשר עם הורי קטינים וקטינות ולקיים הליך גיור לאחר שיחה של ההורים עם נציגי בית הדין. במקרה של גיור האם, ילדי המשפחה רשאים לעבור את הגיור יחד איתה. במקרים אחרים של גיור קטינים (אימוץ, פונדקאות וכו'), מתקיימת שיחה עם נציגי בית הדין וחתימה על הצהרת הסכמה של ההורים, ולאחר מכן נערכת הטבילה במקווה בנוכחות ההורים (בנים חייבים להגיע לשלב זה לאחר שעברו ברית מילה).

חושב/ת לעשות גיור עם התנועה המסורתית? נשמח לייעץ!

ניתן גם לשלוח מייל ישירות לכתובת sandra@masorti.org.il

לזכרו של הרב אנדרו (אנדי) סאקס

מאמר דעה של מנכ"לית התנועה המסורתית

התקווה שהשיח הציבורי ישתנה אחרי ה־7 באוקטובר התרסקה, ואפילו מעל ארבעה חודשים של "ביחד ננצח" לא הצליחו לטשטש את הפיצול בחברה הישראלית.

שלא נכתוב את אגדת החורבן הבאה

הדנ"א היהודי ספוג טראומות ומרוצף בפגיעות מבית ומחוץ. שנים רבות מדי התמקדנו בפורענויות חיצוניות. הגיעה העת להיזכר ולהזכיר גם את אלו שגרמנו לעצמנו, כדי שלא נכתוב בעצמנו את אגדת החורבן הבאה

חנוכה בכיכר החטופים

התנועה המסורתית, שמקיימת מדי יום מעגל תפילה ושירה בכיכר החטופים, קיימה שם השבוע הדלקת נר לצד דני מירן, שבנו עמרי נחטף לעזה

תפריט נגישות

חיפוש...

העמוד שבחרת עדיין בבנייה

האתר החדש שלנו עלה לאוויר, ובחודש הקרוב יהיה בהרצה.
מה זה אומר?
שייתכנו כמה תקלות פה ושם, שישנם כמה עמודים שעודם בהקמה, ושאנחנו נשמח למשוב שלך במידה וזיהית שיש מה לשפר! מוזמן/ת לכתוב לנו בטופס בתחתית העמוד או להמשיך לשוטט וליהנות ממגוון התכנים שכבר זמינים עבורך.

אנחנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות דומות כדי להבטיח שניתן לך את החוויה הטובה ביותר באתר שלנו