"שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלָ͏ִם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ" תהלים קכב:ו

כותל שוויוני "עזרת ישראל"

חלקת "עזרת ישראל" בכותל המערבי הינה מרחב תפילה משותף לנשים וגברים, ללא מחיצה, המאפשר למשפחות יהודיות מרחבי הארץ והתפוצות לחגוג ולהתפלל יחד על פי מנהגם. התנועה המסורתית אשר מנהלת את החלקה השוויונית מעמידה לרשות הקהל הרחב שירותי הזמנה ושריון טקס בכותל ללא תמורה, הכולל סידורי תפילה וספרי תורה לכל מי שמבקש. מאז פתיחת רחבת "עזרת ישראל" בשנת 2013 יותר ויותר אנשים בוחרים לחגוג ברוח פלורליסטית, וכיום מתקיימים בה מעל 1,000 טקסי ובר ובת מצווה מידי שנה.

זהו המקום היחידי בכותל המערבי בו המשפחה יכולה להתפלל יחד ולקיים טקסי בר או בת מצווה ללא מחיצה.

קצת רקע על "עזרת ישראל"

"שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלָ͏ִם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ" (תהלים קכב:ו)

אלפי שנים חלמו יהודים לעמוד בכותל המערבי ולהתפלל. מאז חורבן בית שני עמד חלקו הדרומי של הכותל שומם. הוא כוסה בהריסות ועפר ונותר חבוי עד לשנת 1867, בה החלו החפירות הארכיאולוגיות במקום. קשת רובינסון, הנמצאת בקצהו הדרומי של הכותל, שימשה בתקופת הורדוס מעין מחלף קדום באמצעותו התאפשרה הכניסה לרחבת הר הבית ומעבר אל הרחוב הרומי הנמצא תחתיו, אשר שימש ציר מרכזי למסחר ולתנועת העולים לרגל לירושלים. עזרת ישראל בנויה סמוך לגן הארכיאולוגי והיא פתוחה לכל מתפלל ומתפללת. 

התנועה המסורתית מאמינה שירושלים שייכת לעם ישראל כולו ולכן מציעה את שירותיה לכל יהודי ויהודיה, מכל זרם, ובלבד שיכבד את זכותם של יהודים אחרים לנהוג על-פי אמונתם. 

בואו להתפלל בכותל ברוח פלורליסטית ושוויונית

דברים שכדאי לדעת לפני ההזמנה:
  1. מיקום האתר: אם נכנסים דרך  "שער האשפות", הכניסה לאתר נמצאת מספר מטרים לפני עמדת הביטחון בכניסה לכותל  המערבי מצד ימין.

  2. כותל המשפחות (עזרת ישראל) פתוח לציבור הרחב 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע

  3. ניתן להגיע ולהתפלל במקום ללא מחיצה בכל זמן. בימים ובמועדים בהם מתקיימת קריאה בתורה התנועה המסורתית שמחה להעמיד לרשותכם, בתיאום מראש, ספר תורה וסידורי תפילה ללא תשלום

  4. בכדי להזמין מקום ולתאם את השימוש בספרי התורה ובסידורים – לחצו על כפתור הזמנת טקס, מלאו את פרטי הטקס ואנחנו נחזור אליכם בהקדם. בדרך כלל, ההזמנה כוללת ספר תורה ושולחן.

  5. על מנת לשמור על סדר ולאפשר קיום טקסי בר ובת מצווה ללא הפרעה, אנו מאפשרים  הזמנת מקומות בזמנים קבועים בשעות הבוקר:
    7:30 – 9:00
    9:00– 10:30
    10:30 – 12:00
    12:00 – 13:30

  6. הטקסים מתנהלים באופן עצמאי על ידי המזמינים ולכן חלה עליכם האחריות לדאוג לאדם שינהל מטעמכם את הטקס. אם ברצונכם לקבל המלצות, נא הודיעו לנו.

  7. המקום נגיש לאנשים בעלי נכות ובמקרה הצורך יש לפנות לשומר הנמצא במקום.

  8. במקרה של מזג אויר גשום, האתר אינו מקורה ולכן אין אנו ממליצים למצוא תכנית חלופית לקיום הטקס באותו יום.

  9. חל איסור מוחלט להכניס אוכל לאתר ויש איסור מפורש על זריקת סוכריות  בתוך המתחם, כמו כן לא תורשה הכנסת כלי נגינה למקום.

  10. אסור להשתמש בכיסאות באתר. לנוחיותכם מפוזרות מספר במות קבועות המשמשות לישיבה.

  11. שימו לב, מילוי הטופס אינו מבטיח שריון מקום, יש להמתין עד לקבלת אישור בדוא"ל. בכדי להבטיח את מקומכם, מומלץ להזמין מקום מבעוד מועד. ניתן להזמין עד שנה וחצי לפני המועד המבוקש.

  12. שירות ההזמנות ניתן חינם על ידנו. עם זאת נשמח אם הקבוצה/משפחה תיתן  תרומה לעמותת התנועה המסורתית על מנת שנוכל להמשיך לספק שרות זה גם לאחרים.
     
  13. בכל שאלה נוספת ניתן לפנות בדואל – kotel@masorti.org.il
 - תפילה לשלום החטופים
קובץ תפילות לעת מלחמה
לרשותכם בכפתור מספר תפילות, ביניהם תפילה למען השבת החטופים והחטופות

לזכרו של הרב אנדרו (אנדי) סאקס

מאמר דעה של מנכ"לית התנועה המסורתית

התקווה שהשיח הציבורי ישתנה אחרי ה־7 באוקטובר התרסקה, ואפילו מעל ארבעה חודשים של "ביחד ננצח" לא הצליחו לטשטש את הפיצול בחברה הישראלית.

שלא נכתוב את אגדת החורבן הבאה

הדנ"א היהודי ספוג טראומות ומרוצף בפגיעות מבית ומחוץ. שנים רבות מדי התמקדנו בפורענויות חיצוניות. הגיעה העת להיזכר ולהזכיר גם את אלו שגרמנו לעצמנו, כדי שלא נכתוב בעצמנו את אגדת החורבן הבאה

חנוכה בכיכר החטופים

התנועה המסורתית, שמקיימת מדי יום מעגל תפילה ושירה בכיכר החטופים, קיימה שם השבוע הדלקת נר לצד דני מירן, שבנו עמרי נחטף לעזה

תפריט נגישות

חיפוש...

העמוד שבחרת עדיין בבנייה

האתר החדש שלנו עלה לאוויר, ובחודש הקרוב יהיה בהרצה.
מה זה אומר?
שייתכנו כמה תקלות פה ושם, שישנם כמה עמודים שעודם בהקמה, ושאנחנו נשמח למשוב שלך במידה וזיהית שיש מה לשפר! מוזמן/ת לכתוב לנו בטופס בתחתית העמוד או להמשיך לשוטט וליהנות ממגוון התכנים שכבר זמינים עבורך.

אנחנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות דומות כדי להבטיח שניתן לך את החוויה הטובה ביותר באתר שלנו