קבוצת מתפללים גדולה בכותל המשפחות

נושאי הבלוג

פוסטים אחרונים

ל-ynet נודע כי בעקבות השתלטות מתפללים על הרחבה השוויונית בכותל המערבי בט' באב, במטרה להרחיק ממנה את אנשי הזרמים הליברליים, אירח הרב אליעזר מלמד בביתו את בכירת התנועה המסורתית, רקפת גינסברג: "לא באנו להתנצח אלא לדאוג לאחדות העם ולעתיד המשותף. אנחנו על פי תהום"

פסגת פיוס נדירה: הרב הבכיר נפגש עם המנכ"לית הקונסרבטיבית

מתוך Ynet

הרב מלמד, מפוסקי ההלכה הבולטים בציונות הדתית, מוביל בשנים האחרונות קו אמיץ המתנגד לחרם שנקטו רבנים במחנהו נגד הזרמים הליברליים ונציגיהם, והוא סופג על כך ביקורת חריפה מהאגף השמרני בציבור הדתי. העימותים ברחבת הכותל בחודש שעבר, בניסיון להדיר ממנה מתפללים רפורמים וקונסרבטיבים דווקא ביום שבו עם ישראל מתאבל על בית המקדש שנחרב בגלל שנאת חינם, זעזעו את מלמד עוד יותר, והוא גינה את הפעילים והארגונים החרד"ליים שהיו אחראים לכך.

כעת, כאמור, נפגש הרב עם המנכ"לית גינסברג, שביקשה לתמוך בו ולהודות לו על ההתייצבות לצד אנשיה. הרב מלמד ורעייתו הרבנית ענבל אירחו אותה בביתם ביום ג' שעבר, בצעד שעשוי ללבות עוד יותר את ההתקפות עליו מצד החוגים השמרניים, בעקבות החיבוק שהוא מעניק לליברלים והסובלנות שהוא מפגין כלפיהם.

גינסברג אמרה ל-ynet כי היא מרגישה ש"אנחנו נמצאים על פי תהום" עד כדי "סכנה קיומית" בעקבות האירועים האחרונים, ולכן הפגישה לא נועדה לצרכים פוליטיים, לוויכוח מי צודק או "לעשות כותרות" – אלא "נולדה מתוך אחריות והבנה שאנחנו נמצאים אחרי שבר, וצריכים לקחת אחריות על אחדות ישראל ועל אהבת ישראל".

 

כתבה מתוך YNET

תפריט נגישות

חיפוש...

העמוד שבחרת עדיין בבנייה

האתר החדש שלנו עלה לאוויר, ובחודש הקרוב יהיה בהרצה.
מה זה אומר?
שייתכנו כמה תקלות פה ושם, שישנם כמה עמודים שעודם בהקמה, ושאנחנו נשמח למשוב שלך במידה וזיהית שיש מה לשפר! מוזמן/ת לכתוב לנו בטופס בתחתית העמוד או להמשיך לשוטט וליהנות ממגוון התכנים שכבר זמינים עבורך.

אנחנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות דומות כדי להבטיח שניתן לך את החוויה הטובה ביותר באתר שלנו