-
תשובה בעניין הטלת פתיל תכלת בציצית בימינו
האם מוטלת עליהם כיום חובה להטיל בציציות פתיל תכלת מסוג זה או אחר המוצע למכירההקליקו להרחבה
הרב פרץ אברהם רודמן -
חתימת נשים כעדות על הכתובה
האם יש תוקף הלכתי לכתובה שהעדים החתומים עליה הם גבר ואישה או שתי נשים? האם גם החתן חייב לחתום על הכתובה? האם הכלה רשאית או חייבת לחתום על הכתובה?הקליקו להרחבה -
משלוח מנות מהכרך אל העיר
האם תושבת תל אביב יוצאת ידי חובת משלוח מנות בפורים, אם שולחת לחברתה הירושלמית?הקליקו להרחבה
וגם על משלוח מנות בזמן סגר
תשובתו של הרב ארי חסיד, מזכרת בתיה -
כתובה הלכתית שוויונית
האם יש צורך בכתובה כיום, כאשר החובות והזכויות של בני זוג מוגדרים בחוק המדינה (חוק יחסי ממון בין בני זוג) ועל פי 'תנאי בית דין' בהלכה? האם יש משמעות לסכומים הכתוביםהקליקו להרחבה
בכתובה? האם יש לציין בכתובה אם הכלה היא בתולה, גרושה, אלמנה או גיורת? האם יש
תוקף הלכתי לכתובה שבה התחייבויות החתן והכלה זהות? האם ההלכה מתירה כתובה בשפה
העברית, בכל שפה המובנת לבני הזוג או רק בארמית? -
סידור חופה וקידושין במהלך ספירת העומר
מדי שנה מתעוררת מחדש השאלה מה המדיניות של הרבנים המסורתיים בסוגיה של סידור קידושין במהלך ספירת העומר.הקליקו להרחבה -
האם ניתן לבעל יקב יהודי להעסיק עובד לא יהודי?
בעל יקב בנגב פנה לתנועה המסורתית להעניק לו השגחת כשרות. בכתיבת החוזה אנו צריכים להכניס את כל התנאים והפרטים , אפילו אם הם לא שייכים כעת. האם ניתן לבעל היקב היהודי להעסיק עובד לא יהודי?הקליקו להרחבה -
שימוש במטרייה בשבת במקום שיש בו ערוב
מה הדין בהלכה הקונסרבטיבית באשר לשימוש במטרייה בשבת במקום שיש בוהקליקו להרחבה
ערוב -
זכויות בת כהן עליה לתורה ונשיאת כפיים -הרב גיל נתיב
עליית בת כוהן או אשת כוהן לתורה ונשיאת כפיים (ברכת כוהנים) על ידי בת כוהןהקליקו להרחבה -
אדם עם מוגבלות קוגניטיבית או נפשית יכול להיספר למניין.
אדם עם מוגבלות קוגניטיבית או נפשית יכול להיספר למניין.הקליקו להרחבה
ברכתו, בשם ובמלכות, ברכה היא לכל דבר ומוציאה אחרים ידי חובה. -
האם אישה יכולה להיות שוחטת
כתוב באופן ברור במשנה, בגמרא ובראשונים שאישה יכולה לשחוט אף לכתחילה.הקליקו להרחבה
במילים הראשונות הפותחות את מסכת חולין, שעניינה, בין השאר, שחיטת חולין
כתוב: "הכל שוחטין ושחיטתן כשרה חוץ מחרש, שוטה וקטן שמא יקלקלו בשחיטתן;
וכולן ששחטו ואחרים רואין אותן שחיטתן כשרה". 1 האישה אינה נכללת ברשימה של
"חרש שוטה וקטן" ולכן היא שוחטת לכתחילה ושחיטתה כשרה. -
הסתייגות בנושא חופה בספירת העומר
דעת מיעוט בוועד ההלכה בעניין עריכת חופה וקידושין בימי ספירת העומרהקליקו להרחבה -
מעמדם של לא-יהודים בהלכה ובמסורת בימינו
שאלה: מהו מעמדם של גויים בהלכה היהודית בימינו? כיצד עלינו להתייחס לאמירות במקורות היהודיים המסורתיים המבטאות יחס שלילי או מפלה כלפי לא-יהודים?הקליקו להרחבה
תשובתו של הרב ראובן המר נכתבה באנגלית בשם "The Status of Non-Jews in Jewish Law and Lore Today", ואושרה על ידי The Committee of Jewish Law and Standards בחו"ל פה אחד. התשובה תורגמה לעברית על ידי הרב אהוד בנדל.